24 febrero, 2011

Singapur

Hola de nou a tothom
Ja han passat més de dos mesos des de la última vegada que vam escriure unes línies al nostre estimat blog, i es que, com us podeu imaginar, hem estat ocupats.

Primer preparant Thanksgiving. Vam invitar a un grupet d'amics a casa (els de sempre i mes propers) i vam cuinar un bon pavo com es tradició.
Tothom va contribuir en alguna cosa. La Eli, el Carles i l'Aran van portar una sopa-crema de carabassa; la Liz i l'Alvaro van cuinar unes madalenes (cupcakes) i un pastís de boniato (que es molt típic); l'Arola i el Roger van portar el vi, que no pot faltar! i el Tomas va venir d'hora a casa per ajudar-nos a cuinar i fer el puré de patates i unes mongetes, que algo de verdura també va be. D'aperitiu la Núria es va encarregar de fer el "ponche de huevo" i uns quanta canapes.
Mmmmm ja faig salivera recordant el menú! jejeje. Com us podeu imaginar... vam estar menjant gall d'indi durant tres dies :P
I després de celebrar uns festa tant típica, ens vam haver de ficar les piles per a preparar-ho tot per al viatge.
Per aquells que no ho sabeu: l'Alberto ha publicat dos articles del seu treball de doctorat (si, si, es veu que treballa i tot...) en dues conferències. La primera es WAFER que si algú ho recorda, va ser la mateixa que fa dos anys es va fer a Mèxic i que també i vam anar. Aquest any es fa a Singapur, del 12 al 15 de Desembre. I la segona es ISER, que es celebra a Nova Deli del 19 al 22 de Desembre. I com totes dues cauen molt seguides, que millor que planejar un viatge per el continent asiàtic? :D
Vam comprar les guies, vam comprar els vols, vam mirar hotels, vam mirar vacunes necessàries i pastilles per a la prevenció de la Malaria (recomanades), vam parlar amb la pediatra (que ens va donar el "visto bueno"), vam fer la paperassa per a demanar el Visat de turista per a la India (que va ser un mal son! però al final tot va sortir bé) i el dia 7 de Desembre ens dirigien al aeroport de Pittsburgh, que ja estava nevat.

El vol va ser intens. Això de viatjar amb una criatura a sobre teu es fa bastant pesat. Per sort, ens anavem turnant.
El primer vol va ser Pittsburgh-Chicago (1:30h) i vam poder comprovar que a la Zoe no li molesta el canvi de pressió. Es veu que hi ha alguns nens que son mes sensibles i al despegar o aterrar tenen mal d'oida per culpa de la pressió i es fiquen nerviosos. La nostra petita ni es va immutar :P menys mal....
Vam estar unes 3 hores a Chicago per agafar el súper avió de dos plantes que ens portaria a Hong Kong (14h).
Aquest vol es va fer molt mes pesat. La Zoe però, es va portar molt bé, fins i tot gent del nostre voltant ens van "felicitar" perquè casi no la van sentir. Va fer unes bones migdiades a una mena de cuneta que una "azafata" ens va deixar possar a sobre de la tauleta plegable. Al cap de 11 hores una altra "azafata" (no tant amable) ens va dir que allí no podia estar i ens va tocar tenirla en braços, per sort, ja no quedava tant per arribar!
A Hong Kong vam estar poca estona, i vam tornar a agafar un avió idèntic cap al nostre destí final: Singapur
Vam arribar tard, però va ser fàcil trobar un autobús-taxi que ens va portar al hotel. Estàvem cansats, teníem son... però el Jetlag va fer que ens despertessim d'hora i comencessim a visitar la ciutat.

Primer va ser el barri de "Little India", un dels barris mes humils de la ciutat i que està a prop del hotel.
Feia calor i molta humitat (uns 30C amb 85% d'humitat) i es va fer una mica dur passejar per els carrerons buscant l'ombra de les casetes de colors que inunden el barri, però va valer la pena. Quan el sol picava mes, vam parar a dinar per disfrutar de menjar hindú i sobretot d'aire acondicionat :)

Després vam agafar el metro i vam anar a Orchard Avenue, un carrer ple de botigus!! Es una pasada, aquí a Singapur tires una pedra i tens un centre comercial amb les millors marques americanes, europees i asiàtiques. La veritat es que la gent se'ls gasta aquí... fins i tot hi havia una botiga Desigual! per desgràcia (per la Núria) els preus eren els mateixos que a Barcelona
A les 5 de la tarda ja no podíem mes. El jetlag ens afectava... la Zoe ja volia dormir! i vam anar al hotel. A "duras penas" vam sopar i a les 9 ja no ens aguantavem mes i vam anar a dormir. Desgraciadament, a les 2 del mati ens vam despertar i no hi havia manera de tornar al catre.... a les 6 del mati vam dormir unes hores mes i a les 9 ja ens tornavem a ficar en marxa.

El segon dia vam visitar el Museu Nacional de Singapur, on expliquen la historia del país sobretot després de la conquista dels britànics i fins a l'actualitat. Tota la exposició era molt didàctica i la veritat es que vam apendre un munt! (amb l'ajuda de l'àudio -guia, però passades 2hores vam decidir marxar d'alli i continuar la visita a la ciutat.

Vam anar caminant fins a Chinatown, que com el seu nom indica, està ple de Chinos i de paradetes per comprar i menjar. La comunitat xinesa es la majoritària (un 75% de la població) i no la malaia, que potser seria l'esperat.
Vam comprar una mena de carn de porc seca a la barbacoa que es veu que es molt típica de la zona (la veritat es que està molt bona! millor que el jerky americà :P) i vam passejar per els carrers del barri per visitar un temple budista "Buddha Tooth Relic Temple" i un temple indú "Sri Mariamman Temple"
I chino-chano, vam tornar caminant cap al hotel.

De camí vam creuar el centre de la ciutat, l'equivalent al Downtowm o zona de negocis. En el cas de Singapur, aquest està a tocar del riu.
Es feia de nit i vam poder veure com ponts i comerços s'iluminaven amb llums de Nadal... que amb la calor que fa sempre fan mes gracia jejeje
Vam passar per un carrer ple de restaurants on els cambrers t'acossen amb els menús per a que et gastis els calerons al seu local. No vam sopar allí perquè pel fet d'estar a prop del riu, es molt car! vam decidir anar fins a un Burguer King que tenim davant del hotel per canviar una mica el menú asiàtic :)
Al dia següent, i amb el jetlag superat, vam anar a visitar la zona de la Marina. Allí han construït un hotel nou amb tres torres i a dalt de tot, una mena de pont-mirador. No us recorda a un vaixell? o potser una taula de surf? :)

Com no, el hotel te el seu propi centre comercial! i també vam poder veure (encara em construcció) un teatre que sembla que estigui a dins d'una flor.
Això es una de les coses que ens ga sorprès mes d'aquesta ciutat-país, i es que, tot i ser molt tradicional i asiàtica... alhora es molt moderna i occidental! sobretot les zones mes noves . A mes a mes, es uns ciutat molt neta i el transport públic es molt bo! tot i que, per algun motiu que desconeixem, de vegades es fa imposible creuar un carrer i has de buscar ponts o túnels que conecten centres comercials per anar d'un punt a un altre.

També vam visitar la Font de la Riquesa "Fountain of Wealth" i el Auditori "Victoria Theatre and Concert Hall" i la mascota i emblema de la ciutat el 'Merlion", una barreja entre una sirena i un lleó (quines coses...)

De repent el sol va començar a apretar de valent, i tot i que volíem veure coses, vam accelerar el pas i vam anar a dinar.
Acalorats i cansats de tant caminar, vam buscar un autobús que ens deixes aprop del hotel amb la intenció de recuperar forces... quin gran error... la migdiada que va començar a les 4:30 va acabar a les 2 de la matinada! el jetlag va fer un "retorno" dels bons!

Total, que ens vam passar la matinada de juerga :P menys mal que tenim un supermercat (7 eleven) 24hores just al costat del hotel, vam "sopar" a les 4 del mati uns fideus calents, com aquells del Dr Slump jijiji
Vam aconseguir dormir un parell d'horetes mes, i com que ja casi ho havíem vist tot, el matí l'Alberto el va aprofitar per fer una mica de feina i per la tarda vam anar a fer un passeig en barca per el riu.
I després vam agafar el metro i un autobús per anar al Zoo, ja que fan un Safari Nocturn que està bastant recomanat. Allí ens van trobar amb en Ross, un company de feina de l'Alberto que també ha vingut a la conferència.
Vam veure un espectacle amb animals "nocturns" i van agafar una mena se trenet que ens va fer un recorregut per el parc. Vam veure hienes, llops, elefants, tigres dormint, hipopotamos, un munt de difetentes especies de cérvols i altres animalons. Tots ells a la foscor i en mig d'un bosc tropical.

A la foto podeu veure els lleons que estaven ben desperts.
Va estar molt be, i tot i que el recinte estava obert fins a les 12 i es podien fer varies rutes a peu... vam decidir marxar cap al hotel (ja que teníem 1horeta de camí) i agafar forces per al dia següent, quan començava la conferència. Us enrecordaveu que havíem vingut a Singapur per alguna cosa mes que fer turisme? :D
Mentres l'Alberto estava a la conferència, les dones de la casa van rentar roba i sobretot, passejar i comprar. Així vam acabar la resta de dies a la ciutat, passejant per llocs tranquils quan no feia molt de sol o no dilubiava! mentres tant... tranquilets al hotel i a agafar energies per a la nostra següent parada