24 febrero, 2011

Nova Delhi

Un bon matí del dia 16 de Desembre del 2010, ens vam despertar i vam agafar un taxi que ens portaria al aeroport de Singapur per agafar un vol cap a Nova Delhi, aixo de fer i desfer la maleta, ja esta més que controlat.
Al arribar al aeroport (molt nou, l'acabaven d'estrenar feia molt poquet) ens van venir a buscar una companyia de transport de la conferencia. Ens van pujar en un cotxe i ens van portar al hotel. De camí al hotel ja vam poder veure que la Índia... es un altre mon... ni millor, ni pitjor, diferent.
Es veia molta construcció deguda a l'ampliació del aeroport, però lo mes sorprenent era que podies veure com alguns dels treballadors s'havien muntat cabanes (al costat de la carretera) i vivien allí amb les seves famílies.
El transit era horrible, i la manera de conduir pitjor, però vam sobreviure i vam arribar al puesto.

Tot i que l'hotel era molt elegant, els voltants no ho eren tant, aixi que vam decidir demanar que ens portessin el menjar a l'habitació (un dia es un dia).
La veritat es que feia una mica de cosa passejar per els voltants... cada vegada que entreves en un hotel o recinte amb taxi, hi havia un grup de membres de seguretat que miraven el taxi per sota i de tant en tant els hi feien obrir el maleter... tot plegat, donava una mica de sensació d'inseguretat.
Però aviat ens vam acostumar a aquest petit ritual.
Després de descansar, vam quedar amb el Sidd (un professor de CMU que també s'allotjava al nostre hotel) i ell ens va portar a una zona de restaurants per a menjar uns plats típics indis. Vam acabar en un mini-restaurant on el menjar, la veritat, es que estava força bo, i lo millor... barat :)
De tornada, i fent gala del nostre esperit aventurer, vam agafar un "auto rickshaw", també conegut com "auto". Es a dir... una moto maquejada per a que pugui portar gent al darrera. Nomes us podem dir que va ser tota una experiència... ja ens veieu al Sidd, l'Alberto, la Zoe, el cotxet de la Zoe i jo en un espai fet per a dos! jijijiji, la bona noticia (i com us podeu imaginar donat que estic escrivint aquestes línies) es que vam arribar vius al hotel, on vam agafar energies per fer turisme per el Old Delhi (Delhi Vell) al dia següent.

El dia el vam començar com deu mana, menjant tot el que vam poder al bufet lliure del hotel (que estava inclòs amb el preu de l'habitació jijiji), desprès havíem quedat amb el Sidd, el qual s'havia encarregat de parlar amb un taxista i vam llogar els seus serveis, i els d'un company, per tot un dia a un preu mes que raonable :D.
Vam anar a buscar al Matt i a dos companys mes que també assistien a la conferencia, i ens vam posar rumb a la Mesquita mes gran de tota Índia, la Jami Masjid. Vam arribar allí amb el temps just per visitar-la, aquell divendres era un dia molt important en la religió musulmana i la tancaven per a pregaries al cap de poc.
Només arribar, ens vam treure les sabates i al veure que una dona blanca anava indecentment ensenyant els braços amb una samarreta de màniga curta, van cobrir a la Núria amb una bata... como no, als homes no els hi deien res... en fin...
A la foto ens podeu veure a lo alt d'una de les torres, va ser durillo pujar les escales amb la Zoe a coll :D

Foto - Panoràmica de la Jami Masjid
Vam continuar caminant per carrers plens de pols i molta gent que es dirigien a la mesquita, fins arribar al Red Fort (Castell Vermell), una fortalesa dels ricachons mongols que van arribar a la Índia i es van assentar amb els seus exercits cobrant una milionada a canvi de protecció, també coneguts com Mugals.
No vam tenir molt de temps per visitar-lo perquè sens feia tard i havíem quedat amb els nostres xofers per a que ens portessin a dinar a un centre comercial de la zona, però vam tenir el temps just per donar una volta i disfrutar de la rica i vella arquitectura índia, plena de decoracions i molt ben treballada.

Despres de dinar en un centre comercial que ens va fer sentir com a casa, vam agafar el taxi de nou i ens vam dirigir al Qutb Complex, on hi ha una torr molt alta anomenada Qutb Minar, una torre que abans anunciava el advent musulmà. Tot el recinte era molt bonic, i allí va ser on ens vam adonar que portar a un bebè "blanc" a la Índia no deu ser molt habitual, perquè tothom ens demanava a la Zoe per fer-se una foto! la resta de gent, es limitava a treure el mòbil i fer-li fotos sense el nostre permís. Tranquils, com us podeu imaginar, no vam deixar a la nostra petita en mans de cap desconegut!
I així vam acabar el dia, cansats d'anar amunt i avall amb taxi però contents del que havíem vist. Al dia següent ja va començar la conferencia. L'Alberto es va passar el dia a un altre hotel (el mes luxós de la ciutat) on es feien les xerrades i ens vam retrobar per la tarda-nit, ja que es feia un banquet al qual la Zoe i jo estàvem invitades (previo pago, es clar)

Els matins que l'Alberto tenia conferencia, les dones de la família es quedaven al hotel, primer es despertaven tard i anaven a esmorcar tot el que podien i mes al bufet del hotel (per aixo no haver de dinar) i es passaven el mati i la tarda veient pelis de Bollywood al llit, aixo si que es vida...
Al tercer dia, els organitzadors de la conferencia tenien preparat un recorregut turístic amb autobús per la ciutat.
Vam visitar, des del autocar, la zona del Parlament i les cases dels ministres, que estan al voltant. Vam fer una parada al monument de la India Gate (la porta de L'Índia), ple de gent, perquè es veu que els diumenges la gent va a passar el dia allí. La veritat es que estava molt animat.

La següent parada del tour va ser Humayun's Tumb, la tomba del segon emperador Mugal, i el edifici en el que es va inspirar el Taj Majal. Allí esta enterrat el senyor Humayun i la seva família (que acollidor).
L'arquitectura del monument es espectacular, tot el treball en pedra es molt bonic i a mes a mes ens va acompanyar una temperatura perfecta per visitar el recinte. La Zoe es va adormir mentres nosaltres disfrutavem de les vistes i els jardins.

I aixo va ser el aperitiu per el que ens esperava el dia següent; viatge a Agra i visita al Taj Mahal!! el dia va començar a les 5 del mati... ens havíem d'aixecar aviat per anar al hotel de la conferencia (conegut com "The Imperial") i allí agafar un autobús que ens portaria a L'estació de trens i allí agafaríem el tren cap a Agra.
El tren no estava gens malament... era força comodo i ben mantingut, cosa que contrastava amb l'estació, molt mes caòtica!, ens vam trobar amb el mateix paisatge a Agra, una estació plena de gent en la que el nostre grup destacava de la resta. Vam agafar un altre autobús i vam començar la nostra aventura.

La primera parada va ser Fatehpur Sikri, una casa (o ciutat) construït per un altre dels emperadors Mugals. Allí vivia ell amb les seves dones, que cadascuna tenia la seva casa, i els fills i súbdits. Nomes arribar al recinte, una allau de nens ens van acossar per a que anéssim a les "seves" botigues a comprar souvenirs! no et deixaven en pau... lo millor (o pitjor del tot) es que tots ells sabien parlar angles, francès, espanyol i fins i tot vam sentir a uns parlar portuguès! una passada... ja ens van avisar d'aixo i ens van dir que no teníem temps per aquestes coses i que els havíem d'ignorar. Va ser dur... però ho vam fer lo millor que vam poder.
Unes "furgos" ens van portar a la ciutat emmurallada, es preciosa! tots els edificis d'un color vermellós (de la pedra, no pintat) i amb grans places que separen cada edifici, tots ells molt oberts, amb gran arcades de línies senzilles però a la vegada molt ben decorades.

Desprès de la visita i havent intentat escapar de l'allau de nens que ens esperaven a la porta dels autobusos al marxar, vam anar a dinar a un restaurant super guay amb vistes al Taj. A mes a mes, ens van rebre amb espectacle de vall inclós!!
Era un bufet al aire lliure, en unes carpes on es va fer una mini-xerrada-colloqui de la conferencia. Al acabar, tots ens vam dirigir xino xano cap al Taj Mahal. El recinte estava rodejat de venedors ambulants i alguna que altra vaca sagrada. Les portes estaven molt ben vigilades, vam haver de passar un control de seguretat que recordava molt al dels aeroports americans! finalment, vam poder apropar-nos a aquesta meravella del mon modern.

Realment, ni les fotos ni el que us pugui dir poden descriure el Taj Mahal. Es preciós!! sembla que algú hagi agafat una pedra de marbre gegant i l'hagi començat a picar posseït per una inspiració mes que divina fins aconseguir aquesta tomba, símbol del amor d'un emperador Mugal per a la seva dona preferida (i amor verdader) amb la que va tenir 13 fills! i a la que li va prometre que després de morta li construiria un monument i no es casaria amb ningú mes, i va complir totes dues promeses.
A mes a mes del marbre, tot l'edifici esta ple d'unes flors vermelles que en veritat no estan pintades, sinó que son pedres precioses! Si alguna vegada visiteu aquesta regió de l'India, no us el podeu perdre! :D

Al dia següent, tocava "treballar". La Núria i la Zoe es van quedar al hotel descansant del llarg viatge del dia anterior, i per la tarda vam anar a fer una volta per la zona del hotel, per a celebrar que la conferencia havia acabat i per si podíem trobar alguna "ganga" local. No vam tenir molta sort, i com aviat es va fer fosc i estàvem encara cansats, vam tornar a l'hotel per anar a dormir aviadet i agafar forces per el nostre ultim dia de visita per Nova Delhi.
Vam quedar amb un company de laboratori del Alberto, en Ross, i vam caminar fins al Lakshmi Narayan Mandir, un temple hinduista molt chulo. Vam visitar també el parc que hi havia darrera i quan ja s'apropava el migdia ens vam tornar a endinsar en la caòtica ciutat per anar a Connaught Place, una zona molt gran de botigues i restaurants. Vam entrar dins d'una botiga d'instruments musicals per agafar un "petit" souvenir per a l'Edu ;P i vam anar a dinar.
La tarda se'ns va passar ràpid passejant per la zona i fent alguna compra mes. Vam tornar al hotel per esperar al taxi que ens havia de portar al aeroport.

Una vegada passada la seguretat india, molt mes exhaustiva que la americana (tot i que sembli mentida), vam agafar el vol que ens portaria a un gelat Paris, des d'on agafariem el vol cap a Barcelona. Vam arribar amb una mica de retard, pero ens estaven esperant!!

La resta... es una altra aventura :)